kisahku...

Tuesday, March 11, 2008

Adakah kamu sayangkan seseorang sebanyak ini?

Seorang lelaki dan teman wanitanya menaiki motosikal dengan kelajuan melebihi 100 Km/J.

P: Perlahanlah awak. Saya takut.
L: Tak nak. Tak seronok ke?

P: Tak. Tolonglah, saya takut sangat - sangat!

L: Kalau begitu, katakan yang awak menyayangi saya.

P: Baiklah, Saya sayangkan awak. Cepat perlahankan motor awak!

P: Ok. Sekarang peluk saya kuat -kuat.


Perempuan itu pun memeluk teman lelakinya.

L: Boleh tak awak tolong bukakan topi keledar saya dan pakaikan pada awak? Topi ini merimaskan saya.

Pada keesokkan harinya, di dalam sebuah akhbar : Sebuah motorsikal hancur apabila terlanggar sebuah bangunan akibat daripada kerosakan brek. kejadian melibatkan dua mangsa tetapi hanya seorang mangsa sahaja yang masih hidup.



-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*



Cerita sebenar kejadian ini ialah, teman lelaki wanita tersebut menyedari bahawa brek motorsikalnya tidak lagi berfungsi tetapi tidak mahu teman wanitanya mengetahui hal tersebut. Kerana sayangkan teman wanitanya itu, lelaki tersebut meminta teman wanitanya menyatakan bahawa dia menyayanginya dan memeluknya buat kali terakhir. Selepas itu dia meminta teman wanitanya memakai topi keledarnya. Oleh itu, dia dapat pastikan teman wanitanya hidup walaupun menyedari bahawa nyawanya akan hilang.
Sayangkah kita pada orang yang kita sayang? Dan sebanyak inikah kasih sayang kita kepada mereka?

No comments: